پیشنهاد فروش خودرو مدلمرسدس بنز A250 مدل 2016
نوشته شده توسط : شیما ملکی

پیشنهاد فروش خودرو مدلمرسدس بنز A250 مدل 2016

نسل های اول و دوم مرسدس بنز A250 بسیار کاربردی بودند و قیمت نسبتاً مناسبی هم داشتند ولی از نظر کیفیت سواری و زیبایی ظاهری به پای مدل جدید نمی رسند. مرسدس بنز A250 جدید نشان می دهد که نسل سوم این خودرو به شدت تغییر کرده است.

 

بررسی مرسدس بنز A250-01

 

نسخه هات هاچ از خانواده مرسدس بنز A-Class به وضوح نشان می دهد که کمپانی مرسدس بنز می تواند خودروهایی مهیج بسازد که مجبور نباشند از موتورهای حجیم و 8 سیلندر استفاده کنند.

موتور مدل A180 یک موتور بنزینی 1.6 لیتری است که 120 اسب بخار نیرو تولید می کند. موتور مدل A200 یک موتور 1.6 لیتری و 154 اسبی است و روی مدل A200 CDI نیز یک موتور 1.8 لیتری دیزل نصب می شود که 134 اسب بخار نیرو و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

 

مرسدس بنز A250 Sport یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری را به کار می گیرد که به توربوشارژر مجهز است و می تواند 207 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل 6.6 لیتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است و به لطف استفاده از سیستم stop-start در هر 100 کیلومتر فقط 6.6 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

بررسی مرسدس بنز A250 -02

 

مرسدس بنز A250 Sport به سیستم چهار چرخ محرک مجهز نیست و همه نیرویش را به چرخ های جلو منتقل می کند. دیفرانسیل ضد لغزش نیز در این خودرو به چشم نمی خورد.

 

در این میان، مرسدس بنز A250 ترکیب خوبی است از راحتی و عملکرد بالا و برای رفت و آمدهای روزمره بسیار مناسب است. این خودرو که نشان ستاره سه پر مرسدس بنز را روی دماغه اش دارد از کابین بسیار ناب و اعلایی بهره می برد که آکنده است از تجهیزات و آپشن های مختلف.

 

مرسدس بنز A250 Sport فقط با گیربکس دو وضعیته و هفت سرعته به بازار عرضه می شود که از کلاچ دوبل استفاده می کند. گیربکس دستی عملکردی خوب دارد ولی گیربکس دو وضعیته نیز در حالت تعویض دنده هایی سریع دارد و و همچنان ویژگی های اسپرتش را نیز حفظ می کند.

 

بررسی مرسدس بنز A250-03

 

موتور این مدل از سیستم پاشش سوخت مستقیم بهره می برد و به اندازه کافی گشتاور تولید می کند تا مرسدس بنز A250 Sport را بدون وقفه از پیچ ها عبور بدهد ولی در سرعت های بالای قدری کم می آورد. ممکن است برخی افراد قدرت بیشتری بخواهند ولی باید گفت همین مقدار نیرو مافی است و نیازی نیست پایتان را بر روی پدال بفشارید. البته کمپانی مرسدس بنز نسخه مهیج تر AMG را هم در اختیار هواداران قرار می دهد که از تجهیزاتی نظیر فرمان دقیق تر، سیستم تعلیق اسپرت، اگزوز پر سر و صداتر، دیسک ترمزهای قوی تر در جلو بهره می برد. روی ECU این مدل نیز تغییراتی صورت گرفته است به گونه ای که بیشتر بر عملکرد موتور و گیربکس تمرکز داشته باشد.

 

در سیستم اگزوز مدل A250 Sport مافلر مرکزی حذف شده و مافلر انتهایی نیز تغییراتی کرده است و این بدان معناست که این مرسدس اسپرت بدون این که ماشین مسابقه باشد، قدری سر و صدا به راه می اندازد.

 

پلت فرم مرسدس بنز A-Class نسبتاً ارتفاع کمی دارد (در مقایسه با نسل ها قبلی) و این امر باعث شده است کیفیت سواری بالا برود. این خودرو تعادل بسیار خوبی دارد و هنگام عبور از پیچ ها بسیار آرام و متین احساس می شود. هندلینگ نیز بسیار خوب است و به هیچ عنوان کسالت آور نیست. به جرأت می توان گفت این نوع هندلینگ فقط در محصولات یک برند آلمانی دیگر یعنی بی ام و دیده می شود.

 

البته هنگام عبور از پیچ ها، بدنه تکان های کوچکی دارد ولی صندلی ها راننده را در موقعیتی قرار می دهند که تسلطش را از دست نمی دهد. مرسدس بنز A250 Sport که از رینگ های 18 اینچی بهره می برد سواری نسبتاً خشکی دارد و نه تا آن اندازه که کیفیت سواری را پایین بیاورد. هنگام عبور از پستی و بلندی های بدنه تکان هایی دارد ولی زیاد شدید نیست. اگر این مدل به نظرتان قدری خشک برسد، مدل های دیگری از خانواده مرسدس بنز A-Class موجود دارند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

 

بررسی مرسدس بنز A250-04

 

فرمان تیز و دقیق است و اسپرت احساس می شود، البته شاید قدری سبک به نظر برسد ولی هرچه باشد فرمان یک مرسدس بنز است. کمپانی سازنده می گوید که بیش از 50 درصد از سفارش های خرید مربوز به مدل A250 Sport است و خریداران به سواری مهیج آن علاقه بیشتری نشان می دهند.

روی قسمت های پایینی داشبورد و کنسول مرکزی سطوحی از پلاستیک سخت به چشم می خورند ولی این سطوح زیبا هستند و حس خوبی را منتقل می کنند. در داخل کابین نورپردازی فراگیر نیز فراموش نشده است.

 

مدل A250 Sport از تزییناتی فیبر کربنی بر روی داشبورد نیز بهره می برد. چراغ های زنون و سقف پاناروما نیز به صورت استاندارد ارائه می شوند، با این حال تجهیزاتی نظیر دسترسی و استارت بدون کلید از قلم افتاده اند. دکمه استارت نیز به چشم نمی خورد و راننده مجبور است سوییچ را بچرخاند تا موتور روشن بشود. این امر شاید برای برخی راننده های حواس پرت زیاد جالب نباشد چون ممکن است سوییچ را در داخل خودرو جا بگذارند.

 

مدل A250 Sport هم مانند سایر خودروهای خانواده A-Class یک هاچ بک پنج درب است که صندلی های عقب آن از فضای سر کافی بهره می برند و بزرگسالان قد بلند روی آن ها بسیار راحت خواهند بود.

 

روی بدنه این مدل نیز کیت بدنه AMG نصب شده است، ارتفاع سیستم تعلیق کمتر است، رینگ ها بزرگترند و کالیپرهای ترمز به رنگ قرمز در آمده اند. در مجموع می توان گفت مدل A250 Sport یک سورپرایز خوشایند است که سرانجام ثابت می کند مرسدس بنز نیز می تواند یک خودرو جمع و جور و مهیج تولید کند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
یاسر در تاریخ : 1395/8/25/2 - - گفته است :
مررسی از مقاله جالبتون ، ممنون مورچه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: